Idõben kell regisztráltatni!
Már több éve a kifizetõhellyel nem rendelkezõ munkáltatók az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) honlapjáról letölthetõ Általános Nyomtatványkitöltõ (ÁNYK) programmal kiállított OEP_foglalkoztatoi_ig nyomtatványon adhatják be alkalmazottaik, társas és egyéni vállalkozók a táppénz, gyáp, csed, gyed igénylésüket.
2016-ban még ezt a nyomtatványt nyomtatott formában aláírva postán vagy személyesen lehetett beadni. Lehetõség volt eddig is elektronikus beküldésre, viszont 2017-tõl csak elektronikus formában lehet beküldeni.
Az elektronikus beküldés feltételei:
- Regisztrációs lap az elektronikus ügyintézéshez: kitöltve, aláírva, postán beküldve OEP-nek
- Ügyfélkapus regisztráció
- ÁNYK programmal az OEP_foglalkoztatoi_ig nyomatvány kitöltése
Amely munkáltató még nem regisztrált az elektronikus beküldésre, idõben tegye meg, mert az ügyintézés kb. 2 hetet is igénybe vehet.
ÁNYK program letöltése:
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html
Foglalkozatói igazolás letölthetõ:
http://www.oep.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf
Elektronikus ügyintézéshez a Regisztrációs lap innen kinyomtatható:
http://www.oep.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf
Írta: Sütõné Harasta Krisztina
okleveles közgazdász
mérlegképes könyvelõ
adótanácsadó