Hírek

Elektronikus foglalkoztatói igazolás 2017-tõl

vissza a hirekhez

Idõben kell regisztráltatni!

Már több éve a kifizetõhellyel nem rendelkezõ munkáltatók az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) honlapjáról letölthetõ Általános Nyomtatványkitöltõ (ÁNYK) programmal kiállított OEP_foglalkoztatoi_ig nyomtatványon adhatják be alkalmazottaik, társas és egyéni vállalkozók a táppénz, gyáp, csed, gyed igénylésüket.


2016-ban még ezt a nyomtatványt nyomtatott formában aláírva postán vagy személyesen lehetett beadni. Lehetõség volt eddig is elektronikus beküldésre, viszont 2017-tõl csak elektronikus formában lehet beküldeni.


Az elektronikus beküldés feltételei:


-          Regisztrációs lap az elektronikus ügyintézéshez: kitöltve, aláírva, postán beküldve OEP-nek


-          Ügyfélkapus regisztráció


-          ÁNYK programmal az OEP_foglalkoztatoi_ig nyomatvány kitöltése


Amely munkáltató még nem regisztrált az elektronikus beküldésre, idõben tegye meg, mert az ügyintézés kb. 2 hetet is igénybe vehet.


ÁNYK program letöltése:


https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html


Foglalkozatói igazolás letölthetõ:


http://www.oep.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf


Elektronikus ügyintézéshez a Regisztrációs lap innen kinyomtatható:


http://www.oep.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf


Írta: Sütõné Harasta Krisztina


okleveles közgazdász


mérlegképes könyvelõ


adótanácsadó


 


 



vissza a hirekhez